Harrastetaan teatteria

Mäenpään kyläseuran harrastajateatteriryhmä toimii Järvilakeuden kansalaisopiston opintopiirinä. Kylätalolla on viime vuosina esitetty useita koko illan näytelmiä hyvällä menestyksellä.

ESITYKSET KYLÄTALOLLA VUODESTA 2012

Ohjaaja Laura Kivimäki

Vanhaikotiympäristöön sijoittunut "Harmaat Pantterit" oli ohjelmistossa vuonna 2012. Vaikka kyseessä oli komedia, oli näytelmässä vakava ja ajankohtainen pohjavire vanhusten hoidosta.

Seuraavana vuonna oli vuorossa "Maalaishäät", harmiton hupailu hääpäivän kommelluksista. Katsojaennätys syntyi, kun vuonna 2014 esitettiin "Tankki täyteen" komediaa. Mediasta saatiin silloin lukea, että Mäenpää on profiloitunut komediateatteriksi.

Tammikuussa 2016 ensi-iltaan tuli "Tankki täyteen jatko-osa Maalla muuttajat", joka on Neil Hardwickin ja Jussi Tuomisen ihastuttavan oivaltavaa huumoria. Teatterisovituksen on tehnyt Sarianne Paasonen ja ohjauksesta vastaa Laura Kivimäki, kuten kolmessa edellisessäkin näytelmässä. Apulaisohjaajana toimii Jalmari Kivimäki. Rooleissa nähdään mm. Ismo Ilvesniemi, Maarit Moilanen, Tapio Palttala, Seppo Väkeväinen, Nina Ilvesniemi, Alpo Puro-Aho, Marita Jussila, Tiina Rintamäki, Iida Ilvesniemi, Heidi Pouhula, Neea Keisala, Joona Ilvesniemi, Anni Keisala, Eila Rintamäki, Maire Puro-Aho ja Jesse Rintamäki.

Vuonna 2017 näytelmäväki innostui  harjoittelamaan ja esittämään "Ei meidän äiti" komedian!  Esityksiä oli yhteensä 11 ja väkeä paikalla vajaa 1000.

VUONNA 2018  " Loma " : käsikirjoitus Raija ja Pentti Nokkala. Työryhmän Jarva-Kukkaisjärvi-Kylätasku kirjoittaman Loma-elokuvan pohjalta. Ohjaus Laura Kivimäki, tekniikka Esa Saarela. Rooleissa: Ismo Ilvesniemi, Marita Jussila,Annika Seppä, Pekka Pitkäjärvi,Tiina Rintamäki,Raimo Peltola,Kirsi Ylikantola,Tapio Palttala, Heidi Pouhula,Anni Keisala,Eila Rintamäki, Joona Ilvesniemi. Keväällä 2018 oli useita esityksiä.

VUONNA 2019 Draama-komedia-näytelmä "Suomen hevonen" perustui Sirkku Peltolan tekstiin Suomen maaseudusta ja maataloudesta 2000-luvulla omituisen uusperheen näkökulmasta. Näytelmäpiiriä ohjasi ansiokkaasti  Seppo Väkeväinen. Yhteistyötä teimme jälleen Järvilakeuden kansalaisopiston kanssa. Esityksiä oli 8 kertaa helmi-maaliskuulla 2019

Maalaishäät

Harmaat pantterit