Mäenpään kyläseura ry

Mäenpään kyläseuran logon on piirtänyt taiteilija Matti Saari

Mäenpään kyläseura on perustettu 1979.Yhdistysrekisteriin kyläseura on merkitty vuonna 1991. Mäenpään kyläseura toimii Kauhavan kaupungissa. Kyläseuran alueeseen kuuluvat mm. Mäenpään, Hopiavuoren, Pölkyn, Lammin, Mikkilän, Mäkijärven ja Pääjärven kylät ja lähialueet.

Mäenpään kyläseuran tarkoituksena on toimia oman alueen hyväksi yhteistyössä asukkaiden kanssa. Kyläseura järjestää monipuolista harrastustoimintaa yhteistyössä Järvilakeuden kansalaisopiston ja muiden toimijoiden kanssa. Kylätalolla järjestetään mm. harrastajateatteritoimintaa, karaokeiltoja, päivällisiä, viikoittain kokoontuvia kerhoja ja jumpparyhmä sekä kansalaisopiston kursseja.

Kylätaloa on kunnostettu ja toimintaa kehitetty EU-rahoitteisilla projekteilla yhteistyössä Aisaparin kanssa. Piha-alueelle on tehty aidallinen leikkikenttä sekä grillikota; ne ovat kaikkien vapaassa käytössä.